W dniach 15 – 19.03.2021 r . nasza szkoła włączyła się w obchody Światowego Tygodnia Mózgu.

Podczas godzin wychowawczych nauczyciele umożliwi uczniom obejrzenie filmów na temat funkcjonowania mózgu, m. in. „Jak działa mózg?”, „Rola muzyki na pracę mózgu”, „Mózg i uczenie”, „Znaczenie właściwego odżywiania się i aktywności fizycznej dla właściwego funkcjonowania mózgu”, „Jak to jest, że widzimy świat w 3D?”, „Czym odżywia się nasz mózg?”.

Po obejrzeniu filmów przeprowadzane były pogadanki na temat najważniejszych czynników wpływających na właściwy rozwój mózgu u młodego człowieka, o gimnastyce mózgu, czyli ćwiczeniach pamięciowych, grach rozwijających pracę mózgu, o teorii stylów uczenia się, zabawach rozwijających różne obszaru mózgu, o mitach dotyczących edukacji – jak najnowsze badania nad mózgiem podważają dotychczas powszechnie uznawane poglądy, np. że używamy tylko 10% mózgu, że trzeba wypijając 6-8 szklanek wody, żeby mózg dobrze pracował. Uczniowie rozmawiali o możliwościach mózgu, ale również dzielili się swoimi ciekawostkami na temat pracy mózgu. Brali także udział w zabawach m.in. – MEMORY – 1 uczeń mówi dowolną rzecz, kolejny powtarza tą rzecz i dodaje swoją, następny powtarza te 2 rzeczy i dodaje 3 itd. Zabawa trwała dopóki ktoś się nie pomylił.

Uczniowie wykonywali projekt graficzny pt. „Mój mózg działa jak natura chciała”, na którym umieścili najważniejsze dane dotyczące ludzkiego mózgu i określili sposoby na jego najbardziej efektywne i zdrowe funkcjonowanie. Podczas zajęć z plastyki wykonywali plakat z okazji Światowego Tygodnia Mózgu. Na muzyce uczniowie rozmawiali o „Wpływie muzyki na pracę mózgu”. Podczas lekcji języka angielskiego uczyli się, jakie produkty spożywcze są zdrowe dla naszego mózgu i wspólnie stworzyli mapę myśli w języku angielskim. Na zajęciach z matematyki ,,Jak skutecznie uczyć się matematyki” uczniowie ćwiczyli pamięć, wykonując obliczenia o różnym stopniu trudności, rozmawiali o dyskalkulii, o metodach szybkiego i sprawnego uczenia się matematyki, nauczyciele przedstawili sposób na łatwiejsze zapamiętanie tabliczki mnożenia. Uczniowie podawali również własne sposoby skutecznego uczenia się. W klasach młodszych oprócz oglądania filmów, m.in. „Było sobie życie – Mózg” uczniowie rozwiązywali zagadki logiczne, rebusy, kodowali obrazki i rozwiązywali krzyżówki.