Nie od dziś wiadomo, że kuchnia to bardzo dobry warsztat pracy, gdzie można odkrywać i wyjaśniać wiele procesów chemicznych. Nieświadomie jesteśmy wykonawcami kuchennych eksperymentów – np. w trakcie pieczenia ciasta, gdzie możemy zaobserwować termiczny rozkład wodorowęglanu sodu lub wytwarzanie dwutlenku węgla przez drożdże. Przekonali się o tym uczniowie, którzy w oparciu o kartę pracy „Masz babo placek?!” (materiały szkoleniowe metody IBSE Amgen Teach) w ubiegłym tygodniu wykonywali doświadczenia w ramach projektu „Bystry umysł mieć chcemy, więc świat nauk ścisłych poznajemy”, który jest całkowicie finansowany ze środków Fundacji ANWIL w ramach VII edycji programu„Uczę się z ANWILEM”.
Podczas tych zajęć uczniowie próbowali odpowiedzieć na pytania: Czy środki spulchniające mają wpływ na właściwości teksturalne oraz sensoryczne racuchów? Czy wszystkie środki spulchniające wpływają tak samo na smak racuchów? Czy wszystkie rodzaje drożdży wpływają tak samo na właściwości sensoryczne racuchów? Czy wszystkie rodzaje drożdży wpływają tak samo na smak racuchów? Było miło i smacznie…a efekty pracy można zobaczyć na poniższych zdjęciach 🙂
Podczas zajęć wykorzystane zostały również sprzęty AGD zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.