Zielona Szkoła już za nami…

Pierwszego dnia zdobyliśmy Zamek Chojnik, który znajduje się na wierzchołku granitowej góry, nad 150 metrową przepaścią około 9 km od Jeleniej Góry w województwie Dolnośląskim.
Jest to jeden z wyżej położonych zamków w Polsce. Wznosi się na wysokości 627 m n.p.m. Kolejnym punktem wycieczki był Wodospad Kamieńczyka, który składa się z 3 kaskad o łącznej wysokości 27 m. Z progu spada do malowniczego Wąwozu Kamieńczyka, który ma ok. 100 m długości, skalne pionowe ściany osiągają od 20-30 m wysokości, a szerokość w niektórych miejscach nie przekracza 4 m. Pod środkową kaskadą wodospadu znajduje się niewielka, po części sztucznie wykuta przez Walończyków jaskinia „Złota Jama”. Przy wodospadzie znajduje się schronisko „Kamieńczyk” i szałas „Sielanka”. Późnym wieczorem dotarliśmy do hotelu, gdzie zjedliśmy obiadokolację.
W czwartek zwiedziliśmy Karpacz, zjeżdżaliśmy torem saneczkowym „Alpine Coaster”, który dostarcza niesamowitych wrażeń zarówno latem, jak i zimą. Kolejnym punktem było Muzeum „Karkonoskie Tajemnice”, które zostało zbudowane w miejscu odkrycia wiekowego kostura Ducha Gór. Ten zdumiewający przedmiot został wykopany w 2011r. podczas prac budowlanych w Karpaczu. Każda osoba odwiedzająca to muzeum ma okazję poznać historię i legendy związane z Karkonoszami. Po zwiedzaniu Karpacza udaliśmy się do miasteczka westernowego w Ściegnach, gdzie obejrzeliśmy m.in. „Napad na bank”. W Western City każdy znalazł coś dla siebie. Można było strzelać z łuku Indiańskiego, rywalizować we wspinaczce na Pal Męczarni stojący dumnie na środku miasta, można było przejechać się kolejką, jeżdżącą po wyznaczonym torze na początku miasta albo zjeść coś dobrego w Saloonie. A to wszystko z pięknym widokiem na Śnieżkę. Po powrocie z miasteczka westernowego i zjedzeniu obiadokolacji udaliśmy się do kompleksu basenów „TROPIKANA” w Hotelu Gołębiewski. Ci, którzy nie chcieli pójść na basen, wybrali się na tor saneczkowy.
W piątek, zaraz po śniadaniu, wyjechaliśmy w kierunku Wrocławia. Na miejscu wjechaliśmy na punkt widokowy znajdujący się na 49 piętrze najwyższego budynku w Polsce Sky Tower. Następnie zwiedziliśmy Rynek we Wrocławiu, po czym udaliśmy się do prezentującego ekosystemy wodne oraz lądowe fauny Afryki Afrykarium znajdującego się na terenie Ogrodu Zoologicznego. Ostatnim punktem wycieczki był przepiękny Ogród Japoński. Przez cały pobyt była z nami p.Ula – przewodnik, która ciekawie opowiadała o odwiedzanych przez nas miejscach. Natomiast nad naszym bezpieczeństwem podczas podróży czuwał p. Andrzej. Obstawa wycieczki z Biura ARKONA, jak zawsze super, za co dziękujemy. Trochę zmęczeni, ale w dobrych humorach wróciliśmy do Włocławka.