Dnia 18 listopada odbyły się w naszej szkole pierwsze zajęcia z programowania i kodowania dla uczniów przebywających w świetlicy szkolnej, które poprowadziły p. P. Waćkowska i p. J. Sendal. Podczas tych zajęć uczniowie zapoznali się z budową Ozobota oraz wspólnie stworzyli trasę z puzzli, po której poruszał się Ozobot, a na której to zakodowane były różne zadania, np. jedź wolno, jedź bardzo wolno, jedź szybko, jedź prosto, rotacja, skręć w prawo, zawróć, tornado, pauza, spacer w tył. Następnie po dyskusji na temat tego, co znaczy dla nas dom, co rozumiemy przez to słowo, uczestnicy zajęć wykonali kartę pracy „Dom na różne sposoby rozumiany” tak, aby pomóc Ozobotowi pokonać całą trasę. Uczniowie biorący udział w zajęciach mogli przekonać się, że programowanie to nie tylko długie linie kodu pisane w wybranym języku programowania, ale przede wszystkim twórcze myślenie, kreatywność, współpraca w parze lub grupie, tworzenie algorytmu działania robota, a następnie testowanie przebiegu działania, które zostało zaplanowane. Karty pracy pochodzą ze strony: „Uczymy Dzieci Programować”.

Zajęcia z Ozobotami są możliwe dzięki Fundacji ANWIL, dzięki której nasza szkoła zakupiła Ozoboty w ramach projektu „Ciekawi świata z ANWILem”.